Τρίτη, 2 Ιουνίου 2015

Κροκοδειλο - μαζέματα

Στόχος: Ανάπτυξη εμπιστοσύνης και συνεργασίας



Υλικά: Παλιές εφημερίδες 

Οδηγίες 





Λέτε στα παιδιά ότι είναι ώρα για παιχνίδι. 
Προηγουμένως, έχτε απλώσει στο πάτωμα εφημερίδες σε τρεις-τέσσερεις περιοχές σχηματίζοντας δηλαδή «σχεδίες». 
Οι μαθητές χωρίζονται τυχαία σε 3-4 ομάδες, όσες και οι σχεδίες. 
Είναι καλό να μην γνωρίζουν από πριν οι μαθητές ότι οι εφημερίδες είναι σχεδίες.
Οδηγείτε με θεατρική αφήγηση τους μαθητές να φανταστούν ότι περπατούν κάπου στην Αφρική σε ένα ασφάλτινο δρόμο, έπειτα μπαίνουν  σε χωμάτινο δρόμο, δρόμο με χαλίκια κτλ, αποφεύγουν ένα φίδι, πηδούν ένα ρυάκι, τεντώνονται και μαζεύουν ένα φρούτο, φτάνουν στο ποτάμι, είναι κουρασμένοι, σκέφτονται ότι ένα μπάνιο θα τους κάνει καλό, κολυμπούν, κολυμπούν, ξεχνιούνται και βρίσκονται στη μέση του ποταμού, ευτυχώς βλέπουν τις σχεδίες (εφημερίδες) και ανεβαίνουν όλοι πάνω (η κάθε ομάδα μαζί).  
Και το ταξίδι αρχίζει!!!!!
Έχει κύμα, σε λίγο το ποτάμι ηρεμεί, κωπηλατούν.  Όμως κάνουν την εμφάνισή τους οι …κροκόδειλοι! Περιτριγυρίζουν τις σχεδίες… Με φωνή δυνατή ο/η εκπαιδευτικός ή ο εμψυχωτής (κροκόδειλος) ορμά και κόβει τα πρώτα κομμάτια από μια σχεδία, μετά από τις άλλες. Οι μαθητές αναγκάζονται να περιοριστούν σε όσο κομμάτι σχεδίας απέμεινε. 


Πρέπει να σωθούν και να μείνουν όλοι επάνω. Ο κροκόδειλος συνεχίζει να περιτριγυρίζει και να κόβει κομμάτια από τις σχεδίες… Οι σχεδίες μικραίνουν…Τα παιδιά στριμώχνονται.  Κάποια στιγμή ο κροκόδειλος αρπάζει και ένα πόδι…  
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν σταματάτε να δίνετε εξηγήσεις.  (Μπορεί π.χ μια σχεδία να διαλυθεί, οπότε οι επιβαίνοντες κολυμπούν και ανεβαίνουν σε άλλη σχεδία).  

Στο τέλος ακολουθεί συζήτηση, εντυπώσεις από το παιχνίδι. Ζητάτε από τους μαθητές  να περιγράψουν πώς αντέδρασαν σε στιγμές κρίσης και πως ένιωσαν όταν έπρεπε να συνεργαστούν για να "σωθούν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου